نکاتی درباره هدایای سازمانی وکارکرد های آنان

نکاتی درباره هدایای سازمانی وکارکرد های آنان

5.0 امتیاز
رتبه بندی این مطلب:
5.0

بدون شک یکی از مهم ترین دغدغه ها در سطح مدیریت ارشد هر سازمان و شرکتی برقراری ارتباطی سازنده و پایدار با ذینفعان مختلف آن سازمان یا شرکت است. مهم ترین این ذینفعان عبارتند از مشتریان، شرکای تجاری، تامین‌کنندگان و کارمندان که ارتباط قوی با هر یک از این گروه‌ها نقشی انکار ناپذیر در موفقیت و پیشبرد اهداف سازمان خواهد داشت.

در ادامه به بررسی نقش هدایای سازمانی در دستیابی به نتیجه مطلوب در ارتباط با هر یک از ذینفعان خواهیم پرداخت.

هدایای سازمانی و وفادارسازی مشتریان

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ارتباط مستقیم هدایای سازمانی و وفادارسازی مشتریان کمی گفتگو کنیم، با ماه همراه باشید؛ امروزه شاهد رقابتی شدن بیش از پیش بازارهای مختلف هستیم و فراگیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شده اند تا مشتریان ما بتوانند به راحتی نسبت به محصولات و خدمات رقبای ما آگاهی یابند، از طرفی تحقیقات مختلف نشان داده اند که هزینه ی دستیابی به یک مشتری جدید به مراتب بیش از هزینه نگهداشت مشتریان موجود می باشد، ناگفته پیداست رقبای ما نیز همواره در تلاش خواهند بود مشوق هایی را برای جذب مشتریان ما به سوی خود در نظر بگیرند، در نتیجه برای موفقیت کسب و کار خود ناگزیر هستیم استراتژی نگهداشت و وفادارسازی مشتریان را بصورت جدی در برنامه بازاریابی خود بگنجانیم.

اعطای هدیه به مشتریان در مناسبت های مختلف و حتی بدون مناسبت خاص، یکی از بهترین راه ها برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به سازمان، کسب‌و‌کار و برند شما خواهد بود. این دست از هدایا هوشمندانه ترین نوع تبلیغ می باشد چرا که علاوه بر نگهداشت خود مشتری، منجر به معرفی شما از سوی مشتری مذکور به سایر مشتری‌های بالقوه شما می‌شود و همانگونه که آگاهید تبلیغات دهان به دهان اثربخش ترین تبلیغ برای یک کسب‌و‌کار است.

تقویت ارتباط با شرکای تجاری

عموم کسب‌و‌کارها در فعالیت خود با نهادها و کسب‌و‌کارهایی دیگر همکاری دارن�� که نحوه این تعامل و همکاری در موفقیت نهایی انها بسیار تاثیرگذار است، هدیه دادن همواره یکی از بهترین و مطمئن ترین روش ها برای بهبود روابط چه در سطح شخصی و چه در سطح کاری بوده و خواهد بود.

تعامل سازنده با تامین‌کنندگان

دستیابی به تامین‌کنندگان خوب و ارتباط پایدار و اثربخش با تامین‌کنندگان دغدغه‌ای همیشگی است که در پاره‌ای از موارد نبود چنین ارتباطی می‌تواند به کابوس یک کسب‌و‌کار تبدیل شود. از طرفی وجود این ارتباط پایدار با تامین کنندگان خوب می‌تواند به خودی خود منجر به ایجاد مزیت رقابتی مهمی برای کسب‌و‌کار ها گردد.

هدایای سازمانی ارتقای سطح روحیه کارمندان

تقریبا محال است سازمان و کسب‌و‌کاری که کارمندان ناراضی و با روحیه پایین دارد بتواند مشتریان و سایر ذینفعان خود را راضی نگه دارند. متاسفانه بسیاری از مدیران به این موضوع توجه کافی ندارند و گمان می‌کنند کارمندان صرفاً با دریافت حقوق خود راضی و خوشحال خواهند بود. شما به عنوان یک مدیر راه‌های گوناگونی برای بهبود سطح روحیه کارمندان خود دارید و قطعاً یکی از این راه‌ها هدیه دادن است.

نکاتی درباره تهیه هدایای شرکتی


سبک کاریتان را به اشتراک بگذارید

چه چیز منحصر به فردی در مورد شرکت شما وجود دارد؟ ویژگی بارز و تمرکز اصلی شما بر روی چه چیزی است؟ به اشتراک گذاری آن با دیگران جذاب است؟ این موارد می‌تواند بازتاب کارهایی باشد که شما انجام می‌دهید یا بیانگر تفکر حرفه‌ای شما باشد.

یکی از هدایای مناسب در این راستا تیشرت‌های تبلیغاتی است. به هیچ وجه هدیه‌ای غیرمعمول یا منحصر به فرد نیست، اما کاملا معنادار است. زیرا این بخشی از فرهنگ شرکت شما است که با دیگران به اشتراک می‌گذارید. گاهی به عنوان انتخابی منعطف‌تر می‌توانید کلاه آفتابی، گرمکن و اقلام پوشیدنی دیگری را نیز برای این هدف در نظر بگیرد.

بروز و مدرن فکر کنید

هدایای شما باید با شرایط روز هماهنگ باشند. دچار سوتفاهم نشوید، حتی هدایای کلاسیک هم می‌توانند بروز باشند. یک گرامافون، قدیمی و منسوخ به نظر می‌رسد، اما یک گرامافون دیجیتال با داشتن همان کارایی دردسر کمتر و کیفیت مطلوب‌تری ارائه می‌دهد.

برای کارمندان یک شرکت هیچ چیز  بدتر از آن نیست که احساس کنند از سر ناچاری به آنها هدیه‌ می‌دهید. پس به این گونه جزییات دقت کنید تا آنها نیز احساس مهم‌بودن داشته باشند.

نحوه ارائه

هدیه‌ی بدون بسته‌بندی چه جلوه‌ای از نظر شما دارد؟ شاید از بابتی هنوز یک هدیه باشد اما واقعا از جذابیت و زیبایی آن کاسته می‌شود. تأثیر ارائه خوب را دست کم نگیرید و به حسی فکر کنید که هدیه گیرنده تجربه خواهد کرد. جعبه زیبا، یک یادداشت و … چقدر می‌تواند به بهبود حس هدیه کمک کند؟ توجه به جزئیات و نحوه ارائه هدیه تبلیغاتی شما از یک محصول ساده، هدیه‌ای مهیج و خاص می‌سازد.

به سلایق بیشتر اهمیت دهید

شاید امکان اینکه تک‌تک هدایا را به صورت جداگانه و سفارشی خریداری کنید وجود نداشته باشد. اما همیشه مقداری تنوع برای هدایای خود در نظر بگیرید. اگر پکیج هدایای مدیریتی یا ست‌های مدیریتی را تهیه می‌کنید، اجزای متفاوتی برای آن در نظر بگیرید. برای مدیری که اهل تکنولوژی است و یا حوزه کاری آی‌تی محور دارد، پکیج هدایای دیجیتال مناسب‌تر است. در مقابل برای یک مدیر فرهنگی یک ست اداری گزینه بهتری قلمداد می‌شود.
حتی اگر برای تعداد زیادی از همکاران تجاریتان قصد انتخاب هدایا را دارید، با در نظر گرفتن رنگ و طرح مناسب برای بانوان و آقایان این تنوع در هدایا و اهمیت به آنان را لحاظ کنید.

درباره کیفیت بیشتر فکر کنید

لازم نیست چرخ را دوباره اختراع کنید. اگر دچار تردید هستید بهتر است هدیه‌ای بدهید که قبلاً امتحانش را پس داده است. در صورتی که این کار را “بهتر” انجام دهید می‌تواند فرصتی برای موفقیت باشد. اغلب ما خودکار و لیوان تبلیغاتی دریافت کرده‌ایم، اما اگر خودکار یا لیوان شما با کیفیت و خاص باشد، مردم متوجه این تفاوت می‌شوند. اگر مطمئن نیستید که چه چیزی یک خودکار یا ماگ را بهتر از دیگری می‌کند، از کسی بپرسید که شاید کمی خاص تر در مورد جزییات این وسایل دقت می‌کند.

حتی اگر وقت و انرژی لازم برای جستجوی محصولات با کیفیت را ندارید، به نمونه‌های موفق نگاه کنید. سپس با کارشناسان ما در حس هفتم تماس بگیرید و باقی کار را به ما بسپارید.

هدایا را بر اساس کاربرد بررسی کنید

تصور کنید هدیه شما تمام و کمال در جهت معرفی برند شما طراحی شده باشد. دریغ از اینکه هدیه‌ای کاربردی را در میان این مفهوم قرار داده باشید. قطعا شرایط آنطور که انتظار می‌رود پیش نخواهد رفت.
هدایایی که متناسب با سلیقه و نیاز شما نباشند توفیقی پیدا نمی‌کنند. احتمالا در بدو دیدن آن دلسرد می‌شوید و از استفاده کردن آن صرف نظر می‌کنید. بنابراین اگر قصد دارید تا هدیه‌ای ارزشمند و کاربردی را به مخاطب خود بدهید توجه داشته باشد که واقعا به کار بیاید.

برای هدایای سازمانی بهترین روش، در نظر داشتن شرایط کاری و نوع حرفه‌ای است که در آن مشغول هستند. بدین ترتیب شانس کاربردی شدن هدیه شما نیز افزایش می‌یابد. حتی اگر چنین ویژگی مشترکی برای مخاطبین خود پیدا نکردید به زندگی روزمره آنان توجه کنید. همه افراد احتمالا علاقه‌مند به داشتن یک لیوان شخصی برای محل کارشان هستند. این ویژگی‌های عمومی بین مردم هم گزینه خوبی به عنوان راهنمای خرید هدیه تبلیغاتی سازمانی هستند.

تبلیغات اضافی ممنوع

از درج لوگو یا نام شرکت خود در ابعاد بزرگ خودداری کنید، مگر اینکه دلیل خوبی برای این کار داشته باشید. این حرف به این معنی نیست که هرگز برند خود را روی هدایا چاپ نکنید. فقط این مورد را در نظر بگیرید که هدیه شما به تنهایی هم می‌تواند باعث ماندگاری شود. پس نیازی به قرار دادن لوگوی خود بر روی هدیه نیست، آن‌ها شما را با خود هدیه به یاد می‌آورند.

علاوه بر این شلوغی و نوشته‌های زیاد و درج لوگو و تصاویر اضافی بر همه قسمت‌های یک هدیه تبلیغاتی از زیبایی آن می‌کاهد. به طراحی زیبای یک محصول بسیار دقت کنید و با در نظر گرفتن آراستگی و نظم در تبلیغات خود به آن جلوه‌ی زیبا بدهید.

یافتن محصولات تبلیغاتی سازمانی مناسب می‌تواند یک چالش باشد. اما در حس هفتم ما کالاهای باکیفیت و کاربردی را در اختیارتان قرار می‌دهیم که باعث می‌شود مشتریان شما در جلسه یا رویداد تجاری بعدی خود به شما بیشتر فکر کنند. هدایای تبلیغاتی ما می‌تواند به سادگی یک خودکار یا ارزشمندی صنایع دستی باشد. مشاوران ما نیز در این راه از ابتدا تا انتها همراه شما خواهند بود تا تجربه‌ای منحصر به فرد را کسب کنید.

امید است این مطلب به شما درباره ی هدایای سازمانی و شرکت کمک کرده باشد.

نوشتن یک نظر

(با درج نظر در سایت شما شرایط و قوانین سایت را خوانده و موافقت کرده‌اید.)
  • بازگشت به بالا