نکاتی درباره هدیه روز مادر

نکاتی درباره هدیه روز مادر

5.0 امتیاز
رتبه بندی این مطلب:
5.0

روز مادر در کشور ما، روز تولد حضرت زهراست.هر سال، چند روزی جابجا می شود؛ گاهی اوقات با تعطیلات مصادف می شود و بعضی وقت های دیگر، در میان گرفتاری ها و شلوغی هاست؛  اما خوبی این روز این است که نمی شود نادیده اش گرفت. بهترین بهانه است برای قدردانی از زن هایی به ما زندگی بخشیده اند یا زندگی را برایمان زیباتر کرده اند.

خرید هدیه هم آداب و اصولی دارد. هدیه دادن و هدیه گرفتن یکی از رفتار ها و عادت های خوبی است که علاقه ها را بیشتر می کند و موجب صمیمیت بیشتر می شود. روز زن و روز مادر هم از مناسبت هایی است که می تواند بهانه خوبی برای هدیه دادن و قدر دانی از زحمات خانم ها باشد.موقع کادو خریدن برای مامان ها و خانم ها که می رسد، همه ما دوست داریم بهترین هدیه را به این فرشته های زمینی تقدیم کنیم. اما در عین حال همه می دانیم که هیچ کادوی جادویی ای وجود ندارد که بتواند همه را خوشحال کند.در ادامه چند پیشهناد را با هم مرور می کنیم که می تواند در یک انتخاب بهترین هدیه روز زن، راهنمای ما باشد.

گل

قبول کنید که گل یکی از زیباترین هدیه‌هایی است که می‌توان به مادر یا هرکس دیگر تقدیم کرد. پس اگر سردرگم شده‌اید که برای روز مادر چه هدیه‌ای بخرید، حتما به خرید دسته‌گلی زیبا فکر کنید.

این پیشنهاد برای کسانی که هنوز دست‌شان توی جیب‌شان نرفته و در سنین کودکی و نوجوانی هستند از بهترین پیشنهادها برای خرید هدیه روز مادر است. دسته‌ یا حتی شاخه‌ای گل برای مادرها معادل باغی پر از گل‌های زیباست. باور کنید.

Image

گلدان‌های کوچک

گلدان گل هم هدیهٔ شاعرانه‌ای است: گلدانی که با هر بار آب‌دادن به آن، مادرتان را به یاد شما بیندازد. سبزی و زیبایی را هم که همه دوست دارند. پس گلدانی زیبا بخرید و آن را به مادرتان پیشکش کنید.

Image

ساعت مچی یا زیورآلات

از میان زیورآلات مختلف گردن‌بند ماه تولد گزینه جذابی است. مثلا اگر مادر عزیزتان یک آبان‌ماهی جذاب است یا اردیبهشتی مغرور (واقعا این صفات برای ماه‌های تولد را چه کسی ساخته است؟)، برای او گردن‌بندی با نشان ماه تولدش بخرید. اگر می‌توانید، طلا بخرید؛ اگر هم نه، زیورآلات از جنس‌های دیگر بخرید.

اگر به‌دنبال خرید بهترین هدیه روز زن هستید، ساعت‌مچی هم واقعا گزینه خوبی است. ساعت‌های مچی متنوعی در بازار وجود دارند که بنا به سلیقه و بودجه‌تان می‌توانید از میان آنها برای مادر هدیه بخرید. با هر بار نگاه‌کردن به ساعت، مادر به یاد شما خواهد افتاد و انگار همیشه یادتان روی نبضش با او همراه است.

Image

لباس راحتی

خرید کادو برای روز مادر یعنی خرید چیزی که نشان می‌دهد شما به فکر مادرتان هستید. مثلا یک دست لباس راحتی برای استفاده در منزل و هنگام خواب برای او بخرید و اجازه بدهید که هر شب در هنگام پوشیدن لباس‌خوابش، یاد شما باشد. این‌طوری حتی احتمال اینکه به خواب و رؤیای مادر بروید هم زیاد می‌شود. قشنگ نیست؟

Image

لوازم آشپزخانه

لوازم آشپزخانه از آن چیزهایی است که خیرش به همه خانواده می‌رسد. اما هر وسیله‌ای که کار مادرتان را در آشپزخانه و هنگام آشپزی ساده‌تر کند، گزینه خوبی به‌عنوان کادوی روز مادر است. پلوپز و هم‌زن از آن دست وسایلی هستند که کار مادر را راحت‌تر می‌کنند. می‌توانید به لوازمی مثل قهوه‌ساز هم فکر کنید. حتی اگر مادرتان اهل قهوه‌خوردن نباشد، قهوه‌ساز جلوه‌ای لوکس به آشپزخانه‌اش می‌دهد؛ البته اگر مادرتان از وسایل لوکس خوشش می‌آید و از اینکه چیزی بی‌مصرف فضای آشپزخانه‌اش را بگیرد، دلخور نمی‌شود.

Image

کتاب

کتاب بهترین دوست و هدیه است! کافی است سلیقه مادرتان را بدانید و مطابق با آن بهترین هدیه روز مادر را تهیه کنید. کتاب هم مایه سرگرمی است، هم به سلامتی ذهن و مغز کمک می‌کند. خیلی وقت‌ها به آدم درس هم می‌دهد. اگر می‌خواهید سنگ تمام بگذارید، می‌توانید کتاب‌های نفیس مثل دیوان حافظ و شاهنامه را هدیه دهید. 

Image

ماگ‌های سفارشی

می‌توانید  ماگی که برای مادرتان سفارش دهیدرا روی آن تصویر یا نوشتۀ موردعلاقه‌اش را چاپ کنید. مثلا جمله‌ای زیبا، شعر موردعلاقه‌اش یا نامش را روی ماگ چاپ کنید و بگذارید هر وقت که چیزی در آن می‌نوشد، یاد شما باشد.

Image

کتاب آشپزی

البته مادران عزیز به‌ویژه مادران ایرانی دست‌پخت‌هایی درجه‌یک دارند و با فوت‌وفن آشپزی کاملا آشنا هستند. اما می‌توانید به خرید کتابی فکر کنید که در آن دستورهای غذایی تازه وجود دارد. مثلا باتوجه‌به ذائقه مادرتان برای او دستور غذاهایی از نقاط دیگر دنیا را تهیه کنید. با این کار، او را به چالش جذاب آشپزی ملل دیگر دعوت می‌کنید و دنیایی از تنوع را پیش رویش می‌گشایید.

 دفترچه ویژه قدردانی

دفترچه‌ای با طرح زیبا و رنگ جذاب تهیه کنید و در آن از خاطرات خوش خود با مادرتان بنویسید. به او بگویید که دوستش دارید و به او افتخار می‌کنید. برای اینکه از کلیشه‌هایی شبیه مجری‌های تلویزیون دهه شصت دور شوید، با زبان و لحن خودتان بنویسید. مثلا خیلی ساده به مادرتان بگویید که کدام ویژگی‌ها و رفتارهایش را می‌ستایید. هدیهٔ خوب هدیه‌ای است که با عشق و صرف‌ زمان درست شده باشد. چه چیزی بهتر از دفترچه‌ای که با شور و ذوق درست کرده‌اید و مشابه‌اش در هیچ فروشگاهی نیست؟! می‌توانید یک عکس زیبا از مادرتان هم به‌یادگار در صفحه اول دفترچه بچسبانید و زیر عکس از بهترین ویژگی‌های او بنویسید؛ چیزهایی که بابتش قدردان او هستید. لازم نیست یک دفتر ۱۰۰برگ را پر کنید. بخشی را به قدردانی خودتان اختصاص دهید. باقی دفترچه مخصوص مادرتان است که خاطراتش، یادداشت‌های روزانه و هر چه را که دل تنگش می‌خواهد، در آن بنویسید.

Image

کاور گوشی موبایل

لازم نیست خیلی از خیاطی سر در بیاورید تا بتوانید برای گوشی موبایل کاور بدوزید. شاید محافظ قدرتمندی نباشد اما کاوری با طرح‌ و نقش‌های رنگارنگ، می‌تواند یک هدیه مناسب برای مادر شما باشد. کاور گوشی همیشه جلوی چشم مادرتان است و یادآور اینکه خودتان با دست‌های خودتان آن را برای او درست کرده‌اید.

Image

در آخر

مادرها ارزشمندترین دارایی ما در این جهان هستند. باور کنید و مطمئن باشید که هیچ آغوشی گرم‌تر و عزیزتر از آغوش‌شان نیست. زمانی‌که در آغوش مادر هستید، تنها زمانی است که باید مطمئن باشید که تنها نیستید. اگر از آغوش گرم مادر محرومید، خواندن فاتحه‌ای، سر زدن به مزارش و به نحوی یادی از او کردن، بی‌تردید مایه آرامش خودتان هم می‌شود. اگر هم هنوز از گرمای وجود مادر بهره می‌برید، تهیه هدیه برای روز مادر، کوچک‌ترین کاری است که می‌توان در برابر عشق عجیب و بی‌انتهای او انجام داد.

نوشتن یک نظر

(با درج نظر در سایت شما شرایط و قوانین سایت را خوانده و موافقت کرده‌اید.)
  • بازگشت به بالا