نکات مهم برای خرید بهترین کادو تولد

نکات مهم برای خرید بهترین کادو تولد

3.3 امتیاز
رتبه بندی این مطلب:
3.3

به روز تولد دوستان یا عزیزان خود که نزدیک می‌شویم، هیجان زیادی به ما دست می‌دهد. این روزها در کنار سالگرد مراسم مختلف مانند ازدواج، در زندگی افراد خاص هستند و به آن‌ها شادی را هدیه می‌دهند.

اما یادگاری که از این روزهای فوق‌العاده به جا می‌ماند هدایایی است که به ما داده می‌شود یا ما به سایرین می‌دهیم.

 

 

هدیه مهم نیست بزرگ یا کوچک باشد، به هر حال خنده را روی لبان شما می‌آورد.

برخی افراد دوست دارند غافل‌گیر شوند، در حالی که سایرین به محض دریافت یک هدیه آن را از جعبه در می‌آورند و لذت هدیه گرفتن برایشان یک معنای متفاوت دارد.

با این حال، حتما این تجربه را داشتید که دوست یا عزیز شما هدیه‌تان را دوست نداشته است و فقط با تظاهر خلاف آن را نشان داده است.

بدون شک، دوست ندارید هرگز و تحت هیچ شرایطی در موقعیت مشابهی قرار بگیرید. به هرحال، هیچ کس نمی‌خواهد روز خاص یک نفر مانند تولد او را خراب کند، تنها به این علت که نمی‌دانسته است از چه چیزی خوشش می‌آید یا نمی‌آید.

بنابراین، مطلب زیر را به عنوان یک راهنمای خرید کادو تولد نوشتیم تا بتوانید هدیه عالی برای این مناسبت بخرید.

حتی اگر خرید کادو برایتان سخت است، همین ابتدا یک نفس عمیق بکشید تا آرام باشید، چون ما تمام فوت و فن این کار را به شما یاد خواهیم داد.

Image

گفتگوهای گذشته را به یاد آورید

یقینا در گذشته به دفعات با کسی که می‌خواهید به تولد او بروید حرف‌های مختلف زدید و او ممکن است اشاره کرده باشد چه چیزهایی دوست دارد.

بنابراین اگر بودجه شما اجازه می‌دهد، همان کادویی را بخرید که در صحبت با او به دفعات اسمش را شنیده‌اید تا بیشتر از هر چیزی خوشحال شود. پس سعی کنید گفتگوهای گذشته خودتان را به یاد آورید و دنبال سرنخ بگردید.

شاید به یاد آورید که در آخرین ملاقات با ایشان از او شنیده اید که به تاریخ و هنر علاقه زیادی دارد و یک انتخاب ایده آل برای شما میتواند خرید صنایع دستی باشد.

در مورد علایق و سرگرمی‌های او اطلاعات به دست آورید

اگر سلیقه و سرگرمی‌های مورد علاقه دوست خود را بدانید یا چیزهایی که دوست ندارد، بهتر می‌توانید بررسی کنید چه کادویی باید برای او بخرید.

همچنین کادوی شما می‌تواند یک سرگرمی او را تکمیل کند. به عنوان مثال، اگر دوستتان عاشق آشپزی است، خرید یک کتاب آشپزی فکر خوبی است.

خرید هدایای ماندگار مثل صنایع دستی

یکی از ویژگی هایی که باید به آن توجه کنیم انتخاب هدیه ای است که همیشه خاطره ما را در ذهن مخاطب نگه دارد. یکی از دسته هایی که میتوان برای خرید کادو تولد مورد توجه قرارداد محصولات صنایع دستی است. علاوه بر ساخت یک خاطره مادام العمر، یک هدیه نفیس برای هر شخصی به حساب می آید.

Image

 

برای خرید عجله نکنید

لطفا به فکر خرید کادو تولد در ثانیه آخر نیافتید و فقط محض این که هدیه دهید، برای خرید اقدام نکنید. زمانی که یک فرد هدیه‌ای دریافت می‌کند که برای او بسیار ارزشمند است، آن وقت این هدیه به یادماندنی و مفید خواهد بود؛ به عنوان مثال، محصولی از برند مورد علاقه‌اش.

خرید کادو تولدی که روی آن فکر کرده باشید و وقت برای آن بگذارید، واقعا باعث می‌شود به فرد دریافت‌کننده حس خوبی دست دهد و بیشتر از شما قدردانی کند.

فراموش نکنید، منظور ما این نیست که الزاما یک هدیه گران‌قیمت بخرید.

Image

 

هدیه کلیشه‌ای نخرید

زمانی که یک هدیه کلیشه‌ای کادو می‌دهید نه تنها نشان می‌دهد سلیقه شخصی ندارید، بلکه حال طرف را می‌گیرد. به ویژه اگر به دوست نزدیک خود هدیه می‌دهید.

با آن که چنین کادویی الزاما بد نیست، ولی خاص و متفاوت نیز نخواهد بود. خودتان تصور کنید برای تولدتان یک قاب عکس یا کارت هدیه دریافت کنید، چه حسی به شما دست می‌دهد؟ یا واقعا دوست دارید هر سال جشن تولد خود یک جفت شلوار و پیراهن بگیرید؟

به فصل سال دقت کنید

تغییرات فصلی باعث بالا رفتن سطح تقاضا برای خرید بعضی چیزهای خاص می‌شود. خرید کادو تولدی که نشان دهد به نیاز فرد در آن فصل دقت کردید، فکر خوبی است.

به عنوان مثال اگر در فصل تابستان هستید برای یک خانوم خود می‌خواهید خرید کنید، یک مانتو تابستانی به رنگی که او دوست دارد فکر خوبی است.

Image

 

سن فرد را در نظر بگیرید

واقعا اگر می‌خواهید مناسب‌ترین کادو را برای دوست خود بگیرید، بهتر است به سن او توجه کنید. هرچه سن ما بالاتر می‌رود، چیزهایی که دوست داریم، نیازهایمان و سلیقه‌مان به مرور زمان عوض می‌شوند.

به عنوان مثال، اگر بیشتر از 30 سال سن دارید، طبیعتا چیزهایی که اوایل بیست سالگی برایتان هیجان‌انگیز بودند، دیگر جالب نیستند.

مهم است کادویی که می‌خرید مورد پسند دوستتان باشد نه خود شما.

سعی کنید متفاوت باشید

به فکر خرید کادویی باشید که دوستتان از دریافت آن ذوق‌زده شود. به جای خرید کالا یا محصولات مختلف، می‌توانید به هدیه دادن چیزهایی فکر کنید که متفاوت هستند.

به عنوان مثال، چند کد تخفیف برای خرید از یک فروشگاه آنلاین بزرگ یا خرید بلیط فیلم‌های محبوب طرف مقابل نشان می‎دهد متفاوت با سایرین فکر کردید.

بودجه خود را فراموش نکنید

مهم‌ترین بخش راهنمای خرید کادو تولد ما این است که حتما به بودجه خرید دقت کنید. زمانی که کاملا بدانید دوست دارید چقدر خرج کنید یا از عهده چقدر هزینه بر می‌آیید، تعداد انتخاب‌های شما محدود خواهد شد و می‌توانید بهترین کادو تولد را بخرید.

از طرفی همیشه بدانید تمام کادوهای گران‌قیمت الزاما خوب نیستند، بلکه کادو باید «مناسب» باشد.

یک فهرست از کادوهای احتمالی درست کنید

پیش از تصمیم به خرید کادو تولد فهرستی از تمام علاقه‌مندی‌های طرف مقابل خود از جمله تمام جزئیات ریز درست کنید.

فرض کنیم او عاشق سفر است، پس دنبال هدایایی برای گردشگران مانند نقشه سفر یا خاطرات سفر بگردید یا اگر عاشق مطالعه است، فهرستی از کتاب‌هایی درست کنید که دوست دارد بخواند.

تمام هدایای احتمالی مختلف را روی کاغذ بنویسید و سپس با دقت تمام آن‌ها را بررسی کنید. سعی کنید چیزهایی را انتخاب کنید که نیاز و دوست دارد.

اگر برای نوشتن این فهرست کمی وقت بیشتر بگذارید، تصویر شفاف‌تری از یک کادو تولد مناسب در ذهنتان شکل خواهد گرفت.

خلاقیت خود را به کار بگیرید

مهم نیست چه کادویی می‌خرید، همیشه سعی کنید اندکی از ذوق خود را به کار بگیرید. می‌توانید یک جمله زیبا روی یک کارت بنویسید و داخل جعبه کادو قرار دهید تا هدیه‌تان شخصی‌تر و هیجان‌انگیزتر به نظر برسد.

سعی کنید با فرد ارتباط برقرار کنید و به همراه کادو چیزی باشد که با آن همیشه شما را به یاد آورد و امیدواریم به همراه آن خنده نیز روی لبانش بنشیند. تمام سعی خود را برای خرید کادو خلاقانه به کار بگیرید.

سوال پرسیدن همیشه بد نیست

شاید خرید کادو تولدی که فرد انتظار آن را نداشته باشد، او را غافل‌گیر کند. اما، گاهی هدیه دادن کادویی که دوستتان واقعا به آن نیاز دارد خوشحال‌ کننده‌تر است و شاید این هدیه به ذهن شما نرسد.

بنابراین، حتما از اطرافیان او کمک بگیرید و بپرسید چه چیزی بخرید خوب است.

کادو تکراری نخرید

این اشتباهی است که متاسفانه خیلی از افراد ممکن است مرتکب شوند. زمانی که طرف مقابلمان از یک هدیه استقبال می‌کند، وسوسه می‌شویم سال بعد مجددا آن را برای مراسم تولدش بخریم.

از طرفی ممکن است برای چندین نفر یک هدیه تولد مشابه بخریم. انجام این کارها از شما یک فرد خسته‌کننده و قابل پیش‌بینی می‌سازد.

علاوه بر این، شما مانند فردی تنبل یا خودخواه به نظر می‌رسید که دوست ندارد کمی وقت بگذارد یا ایده جدیدی برای هدیه دادن داشته باشد.

هدیه نقدی ندهید

هدیه نقدی در مراسم جشن تولد واقعا خوشایند نیست. چنین کادوهایی بیشتر مناسب مراسم عقد یا پاگشا هستند تا افراد بتوانند طبق سلیقه خود خرید کنند.

ولی در مراسم تولد تنها نشان می‌دهد شما دوست نداشتید برای خرید کادو تولد، خوب وقت بگذارید یا به آن فکر کنید.

به جای این کار می‌توانید با همان پول یک بلیط تور گردشگری داخلی را بخرید و مطمئن باشید تاثیر به مراتب بیشتری به جا خواهد گذاشت.

سخن نهایی

حتی اگر کاملا عاشق خرید باشید، خرید کادو تولد می‌تواند یکی از سخت‌ترین کارها باشد. زمان انتخاب کادو برای این مراسم باید عوامل زیادی را در نظر گرفت، از بودجه محدود گرفته تا سلیقه شخصی و جا برای اشتباه خیلی کم وجود دارد.

مطلبی که بالا نوشتیم نکاتی را که باید پیش از خرید رعایت کنید، در بر می‌گیرد. امیدواریم جشن تولد خوبی داشته باشید و کمک کرده باشیم میزبان با دیدن کادوی شما خوشحال شود و از هدیه‌تان راضی باشد.

نوشتن یک نظر

(با درج نظر در سایت شما شرایط و قوانین سایت را خوانده و موافقت کرده‌اید.)
  • بازگشت به بالا