هدایای سازمانی در وفادارسازی مشتریان چه تاثیری دارد؟

هدایای سازمانی در وفادارسازی مشتریان چه تاثیری دارد؟

5.0 امتیاز
رتبه بندی این مطلب:
5.0

در این مقاله قصد داریم تا در رابطه با ارتباط مستقیم هدایای سازمانی و وفادارسازی مشتریان کمی گفتگو کنیم، با ماه همراه باشید؛ امروزه شاهد رقابتی شدن بیش از پیش بازارهای مختلف هستیم و فراگیر شدن اینترنت و شبکه های اجتماعی باعث شده اند تا مشتریان ما بتوانند به راحتی نسبت به محصولات و خدمات رقبای ما آگاهی یابند، از طرفی تحقیقات مختلف نشان داده اند که هزینه ی دستیابی به یک مشتری جدید به مراتب بیش از هزینه نگهداشت مشتریان موجود می باشد، ناگفته پیداست رقبای ما نیز همواره در تلاش خواهند بود مشوق هایی را برای جذب مشتریان ما به سوی خود در نظر بگیرند، در نتیجه برای موفقیت کسب و کار خود ناگزیر هستیم استراتژی نگهداشت و وفادارسازی مشتریان را بصورت جدی در برنامه بازاریابی خود بگنجانیم.

اعطای هدیه به مشتریان در مناسبت های مختلف و حتی بدون مناسبت خاص، یکی از بهترین راه ها برای افزایش وفاداری مشتریان نسبت به سازمان، کسب‌و‌کار و برند شما خواهد بود. این دست از هدایا هوشمندانه ترین نوع تبلیغ می باشد چرا که علاوه بر نگهداشت خود مشتری، منجر به معرفی شما از سوی مشتری مذکور به سایر مشتری‌های بالقوه شما می‌شود و همانگونه که آگاهید تبلیغات دهان به دهان اثربخش ترین تبلیغ برای یک کسب‌و‌کار است.

مشتری باید زمانی که به محصول شما نیاز دارد سراغتان بیاید و خرید کند. بازارایابان زمان و منابع زیادی را صرف ایجاد این وفاداری می کنند. آن ها از محصولات تبلیغاتی هم برای جذب این وفاداری در کوتاه مدت بهره می برند. فقط باید اطمینان حاصل کرد که محصول تبلیغاتی تان با کیفیت باشد و برند شده است. افراد کیفیت این هدایا را به کیفیت کسب وکار شما نسبت می‌دهند.

این موضوع به شما کمک می کند مشتری را برای همیشه کنار خود قرار دهید. یکی از مقالات منتشر شده توسط Risinghillmarketing نشان می دهد مشتریانی که محصولات تبلیغاتی دریافت می کنند 52 درصد بیشتر از سایری�� به کسب وکار وفادار می مانند. پس باید محصول تبلیغاتی را انتخاب کنید که به جذب مشتری کمک می کند. اگر بتوانید از این محصولات در آمیخته بازاریابی تان استفاده کنید عالی خواهد بود. هدایای تبلیغاتی حتی باعث ایجاد بازاریابی دهان به دهان درباره برند شما می شوند. فقط باید اطمینان حاصل کنید که این هدایا خلاقانه هستند و به خوبی برنامه ریزی شده اند.

یک کمپین تبلیغاتی این چنینی می تواند تکمیل کننده سایر اشکال بازاریابی هم باشد.

در چنین شرایطی کمپین بازاریابی تان تاثیر بیشتری بر روی مخاطب خواهد داشت و به شما کمک می کند برندتان را رشد دهید. با اینکه محصولات تبلیغاتی توجه مخاطب را به برند شما جلب می کند اما لوگو، سایت و کارت ویزیت هم باید بتواند مخاطب را جلب کند.

نتیجه گیری:

هدایای تبلیغاتی قادرند توجه مشتری را به کمک یک روش مقرون به صرفه به سمت محصولات و خدمات شما جلب کنند. این محصولات باعث شناخته شدن برند می شوند و می توانید به کمک آن ها محصولات و خدماتتان را به طیف وسیعی از مخاطبان بشناسانید. این محصولات برای ایجاد پایگاه مستحکمی از مشتریان و جلب وفاداری آنها هم عالی هستند.

نوشتن یک نظر

(با درج نظر در سایت شما شرایط و قوانین سایت را خوانده و موافقت کرده‌اید.)
  • بازگشت به بالا