هدف از انتخاب بسته بندی مناسب برای هدیه چیست؟

هدف از انتخاب بسته بندی مناسب برای هدیه چیست؟

5.0 امتیاز
رتبه بندی این مطلب:
5.0

بسته بندی محصولات بیش از آنچه که فکر می کنید، در تصمیم مشتریان مبنی بر خرید محصول نقش دارد. بسته بندی محصولات بیانگر موارد بسیاریست؛ از خدماتی که محصول به مشتریان ارائه می دهد گرفته تا میزان اهمیت و ارزش کمپانی. برخی عقیده دارند که بسته بندی محصولات به اندازه خود محصول مهم است، زیرا ابزار بازاریابی و ارتباطی مهمی برای کسب و کارهاست. اگر محصول خریداری شده را همچون یک هدیه در نظر بگیرید، می توانید بسته بندی آن را با جعبه هدیه مقایسه کنید که اگر اهمیتش به اندازه خود هدیه نباشد، کمتر از آن هم نیست. پس زمان آن رسیده که با دقت بیشتری به بسته بندی محصولات خود فکر کنید و در این حین چهار عامل زیر را در ارتباط با آن مد نظر قرار دهید.

  • بسته بندی محصولاتتان باعث ایجاد تمایز میان برند شما و سایر برندها می شود.

بسته بندی هدیه تبلیغاتی

هزاران محصول در بازار در حال رقابت با محصولات شما هستند. طبق تحقیقات به عمل آمده، یک سوم مشتریان صرفا بر اساس بسته بندی محصول تصمیم به خرید آن می گیرند. مثلا همانطور که در مقدمه ذکر کردیم، در نظر بگیرید که به دوستتان هدیه داده اید. پیش از همه، چه چیزی توجه او را جلب می کند؟ بله. جعبه هدیه. بنابراین برای موفقیت در این بازار رقابتی، طراحی بسته بندی محصولات باید مانند دقتی که برای انتخاب جعبه هدیه صرف می کنید، برجسته و متمایز از سایر رقبا باشد. درواقع می توان گفت که هر محصول باید بسته بندی یا همان جعبه اختصاصی خود را داشته باشد. برای مثال، کنون بلاست، Cannon Blast، یکی از تازه ترین محصولات کمپانی Captain Morgan، بسته بندی غیر معمولی دارد. بطری حاوی آن مانند یک گلوله توپ cannon ball است. بسته بندی این محصول جدید نه تنها طراحی مرتبطی با نام محصول دارد، بلکه بسیار چشم نواز و متمایز از محصولات سایر رقباست.

  • رنگ بسته بندی یا جعبه اختصاصی محصولات بر روی تصمیم خرید مشتریان تاثیرگذار است.

جعبه هدیه تبلیغاتی

رنگ استفاده شده در بسته بندی محصولات، نقش مهمی در تصمیم خرید مشتریان ایفا می کند. مغز انسان با روش های مختلفی نسبت به رنگ ها واکنش نشان می دهد، بنابراین صاحبان کسب و کار باید با توجه به این پدیده، رنگ متناسب با بسته بندی محصولاتشان را انتخاب کنند. برای مثال، محصولاتی که بسته بندی سفید رنگی دارند، حس سادگی، امنیت و خلوص را برای مشتریان به ارمغان می آورند. رنگ شناسان عقیده دارند که هرچه تعداد رنگ های بسته بندی متنوع تر باشد، نشان دهنده این است که محصول، پیچیدگی های کمتری دارد. مثلا هدایای تبلیغاتی کمپانی ها را در نظر بگیرید. بسته بندی های این هدایا معمولا بسیار رنگارنگ هستند، اما در اکثر آن ها هدایای کوچک و نه چندان گران قیمتی یافت می شود. رنگ های دیگر همچون آبی مفهوم های متفاوتی را به ذهن متبادر می کنند. رنگ آبی آسمانی، رنگی سرزنده وشاد است، در حالیکه رنگ آبی اقیانوسی تیره، بیشتر رنگی تخصصی و رسمی در نظر گرفته می شود. رنگ آبی، دوست داشتنی ترین رنگ در میان مردم دنیاست، اما این بدان معنی نیست که شما باید برای تمامی بسته بندی هایتان به طور خودکار از این رنگ استفاده کنید. برای انتخاب رنگ بسته بندی بهتر است که به مطالعه و بررسی جمعیت هدف خود در بازار بپردازید و سپس بر اساس آن رنگ مورد نظرتان را انتخاب کنید.

  • بسته بندی محصولات، نوعی ابزار بازاریابی است.

ست هدیه تبلیغاتی

بسته بندی محصولاتتان، ابزار بازاریابی سودمندی برای کسب و کار شماست که نوعی تبلیغات درون فروشگاهی به شمار می آید؛ درست مانند هدایای تبلیغاتی فروشگاه ها که به مشتریان اهدا می شوند و به تنهایی نقش بزرگی در بازاریابی و تبلیغات دهان به دهان محصولات ایفا می کنند. محصولات برند به راحتی برای مشتریان قابل تشخیص هستند، بنابراین درج لوگوی کمپانی در بخش جلویی و مرکزی باعث می شود تا مشتریان در خریدهای بعدی خود، محصولات شما را به یاد آورده و خریداری نمایند. اکنون بسته بندی کنونی محصولاتتان را به یاد آورید و در نظر بگیرید که اگر شما مشتری محصولتان بدید، چه برداشتی از بسته بندی آن داشتید؟ بسته بندی چه چیزی از محصول و برند مربوطه به ذهن شما متبادر می کرد؟ به این فکر کنید که آیا می توان بسته بندی را بهبود بخشید؟

  • بسته بندی محصولات باعث شناخته شدن برند می شود.

هدایای سازمانی

به مدت چند لحظه به برخی از برندهای مورد علاقه تان فکر کنید. همه آن ها در یک چیز مشترکند: حائز اهمیت هستند، به طوری که شما می توانید آن ها را به یاد بیاورید. برندهایی همچون کوکاکولا در طول دهه های گذشته، تغییرات کوچکی در بسته بندیشان اعمال کرده و همچنان ظاهر اصلیشان را حفظ نموده اند. به یاد داشته باشید که برندهای شناخته شده نباید تغییر چندانی کنند، زیرا بسیاری از برندهای موفقی که تغییرات بزرگی در لوگو، رنگ یا بسته بندیشان اعمال کرده اند، واکنش مثبتی از مشتریانشان دریافت نکرده اند و درواقع مشتریان در اکثر موارد، آن ها را به نوعی پس زده اند. پس اگر برند شناخته شده ای هستید، در بسته بندی و جعبه اختصاصی محصولاتتان تغییر بزرگی ایجاد نکنید و اگر در حال بزرگ شدن هستید، جعبه اختصاصی محصول را به نوعی طراحی کنید که بعدا نیاز به اعمال تغییرات آنچنانی نداشته باشید.

نوشتن یک نظر

(با درج نظر در سایت شما شرایط و قوانین سایت را خوانده و موافقت کرده‌اید.)
  • بازگشت به بالا