انتخاب هدیه تبلیغاتی موثر برای کسب و کارها

انتخاب هدیه تبلیغاتی موثر برای کسب و کارها

5.0 امتیاز
رتبه بندی این مطلب:
5.0

چگونه موثرترین هدیه تبلیغاتی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم:

هدایای تبلیغاتی محصولاتی هستند که نام و یا لوگو شرکت شما بر روی آنها قرار گرفته می گیرد، که یکی از قدیمی ترین روش های بازاریابی و تبلیغات است. امروزه هنوز هم هدایای تبلیغاتی یکی از بهترین روش های ماندگاری برند در ذهن مشتریان و همچنین مقرون به صرفه ترین روش های تبلیغ کسب و کار به شمار می آید.

 سه نکته کلیدی برای انتخاب بهتر نوع هدیه تبلیغاتی به صورت زیر می باشد:

  • برای گیرنده آن مفید و قابل استفاده باشد.

  • به خدمت و یا محصول کسب و کار شما مرتبط باشد.

  • باید کسب و کار شما را به خوبی نمایش دهد.

1- 1 )  به منظور موثرتر بودن در تبلیغات کسب و کار و برند شما، یک هدیه تبلیغاتی باید برای گیرنده آن قابل استفاده باشد، به این معنی که گیرنده آن را نگه دارد و از آن استفاده نماید. نمایشگاه ها رایج ترین مکان هایی هستند که شرکت ها هدایای تبلیغاتی خود را ارائه می دهند.اینکه هدیه شما یک خودکار ارزان یا یک هدیه گران باشد تقریبا ریسک یکسانی دارند.

استفاده بلند مدت: تحقیقات نشان می دهد وقتی که یک هدیه تبلیغاتی مفید باشد شخص گیرنده به طور متوسط بین1 تا 3 سال آن را نگه میدارد و برند شما در ذهن مشتری ماندگار تر می شود و بدین ترتیب شانس زیادی برای انتقال نام تجاری شما به سایرین فراهم می گردد.

دیگران، گیرنده هدیه تبلیغاتی شما را در حالیکه از آن استفاده می کند می بینند و یک توصیه مثبت برای کسب و کار شما صورت می گیرد.

استفاده کوتاه مدت: نگهداشتن بلندمدت یک هدیه تبلیغاتی الزاما به معنی استفاده مفید از آن محصول نیست، گاهی اوقات پیشنهاد یک نوشیدنی یا اسنک با آرم شما در نمایشگاه می تواند احساس مثبت زیادی را برای کسانی که خسته، تشنه یا گرسنه هستند ایجاد می کنند. با توجه به نوع استراتژی شما می توانید از هر دو روش محصول تبلیغاتی کوتاه مدت و یک هدیه گرانتر برای بردن به خانه استفاده کنید.

اغلب شرکت ها هدایای مختلفی را به مشتریان بلند مدت، مشتریان وفادار و یا کسانی که هنوز می خواهند خرید کنند در نظر می گیرند.

هدایای تبلیغاتی فقط در نمایشگاه ها استفاده نمی شوند، خرده فروشان از آن برای ایجاد انگیزه خرید یا به عنوان هدیه برای زمانی که خرید انجام شده است استفاده می کنند.

کسب و کارهای خدماتی مثل سالن و رستوران ها می توانند هدایای تبلیغای را پیشنهاد بدهند که علاوه بر مفید بودن برای گیرنده با ایجاد یادآوری مداوم، احتمال بازگشت آنها را افزایش دهند.

2-2 ) یکی از معیارهای موفقیت محصول تبلیغاتی این است که با برند شما مرتبط باشد، این معیار کمک میکنه تا گیرنده هدیه شما متوجه نوع فعالیت شرکت شما شود. این کمک می کند که گیرندگان هدایا با فعالیت شرکت شما ارتباط بیشتری برقرار کنند. به عنوان مثال: خودکار ها یکی از هدایای تبلیغاتی محبوب است ولی اگر شرکت شما ارتباطی با نوشتن نداشته باشد انتخاب مناسبی برای محصول تبلیغاتی نمی باشد.

اینجا تعدادی مثال از ایده های هدایای تبلیغاتی مرتبط مطرح شده که کمک می کند شما هدیه مناسبتری نسبت به هدایای رایج مثل نوت پد، مگنت یا خودکار را انتخاب کنید.

  • کرم ضد آفتاب با لوگو شما بر روی آن، اگر شما یک متخصص پوست هستید.

  • کیت کمک های اولیه با برند شما ،اگر کار شما مرتبط با کلینیک یا بیمارستان باشد.

  • کاغذ یادداشت بازیافت شده، اگر فعالیت شرکت شما در حوزه محیط زیست می باشد.

  • کیت کمک های جانبی جاده ای برای شرکت های ماشین یا بیمه اتومبیل فعالیت دارند.

  • ظرف نوشیدنی تبلیغاتی یا پیش بند برای یک رستوران یا شرکت تولید کننده مواد غذایی.

  • وسایل الکتریکی برای شرکت فعال در حوزه دیجیتال مثل فلش مموری یا نگهدارنده موبایل.

  • برس های تبلیغاتی، شانه ها یا بطری های اسپریترز هدیه ای عالی برای سالن دارها می باشد.

  • پوشاک و لوازم ضروری جزو محصولات محبوب برای تبلیغات و همچنین باعث استفاده آنها توسط مشتریان می شود در حالیکه برند شما بر روی آنها قرار دارد.

3-3) به طور کلی محصول تبلیغاتی شما باید معرف خوبی برای شرکت شما باشد. نیاز نیست حتما بلند مدت استفاده شود گاهی یک خوراکی یا آب آشامیدنی با برند شما میتواند کار یک هدف کوتاه مدت را انجام دهد.

اگر محصولی برای مشتری طراحی شده است باید به خوبی کار کند، تحقیقات نشان می دهد هدیه تبلیغاتی می تواند نظر مشتریان را در مورد شرکت شما بهبود ببخشند. اما یک هدیه معیوب و یا بی کیفیت باعث ارائه تصویر نامناسبی از کسب و کار شما می شود حتی اگر رایگان باشد.

تحقیقات نشان می دهد میانگین نگهداری هدایای تبلیغاتی توسط گیرنده آنها بین یک سال یا بیشتر و  در اکثر مواقع بین 3 تا 4 سال است.

بهتر است که با مقداری سرمایه گذاری یک هدیه با کیفیت تری را برای گیرندگان در نظر بگیرید تا شرکت شما را با تصویر بهتر و طولانی مدت تری بخاطر بسپارند.

نوشتن یک نظر

(با درج نظر در سایت شما شرایط و قوانین سایت را خوانده و موافقت کرده‌اید.)
  • بازگشت به بالا